Până la naționalizarea din anul 1948 societatea participă la înzestrarea de război a țării, obținând importante beneficii; în acest an existau 1.798 de salariați (6 tehnicieni, 5 ingineri, un funcționar superior, 419 funcționari inferiori, 733 lucrători calificați, 468 lucrători necalificați, 159 diverși salariați etc.), fiind în continuare cea mai importantă întreprindere din oraș.
Societatea Franco-Română de material de drum de fier S.A. își încetează activitatea sub această denumire, ea fiind preluată de către stat și înmatriculată sub numele de Întreprinderea „PROGRESUL” Brăila.
La începutul anului 1949, Întreprinderea PROGRESUL” își schimbă denumirea în Grupul Mecano-Naval „Progresul” Brăila, prin contopirea ei cu o serie de întreprinderi mai mici: „R.N.”,”Energia”, „Viitorul”, „Nava Rosie”, „Danubiul și Metinov”.
Pe lângă reparația locomotivelor, în noua întreprindere se fabricau mașini alternative cu aburi de 900 C.P., mașini și instalații auxiliare pentru dragările de mine, vinciuri pescărești, șalupe de viteză, motoare navale, turbine de aburi, geamanduri luminoase, caldări navale și de uscat etc.